Our client is Europe’s first Mobile Bank with a full European
banking license. They have 3.5 million customers across 24 markets.
The team of over 1300 employees in 4 locations is concentrated on
reinventing the banking experience for the digital generation.
- Leading multinational Complaint Management team responsible for
European markets - Managing and steering the investigation and resolution process
of all customer related complaints in collaboration with affected
internal departments - Ensuring high quality and time accuracy with regard to
complaint resolution - Reporting and communicating to national authorities (e.g.
BaFin) as well as internal management - Further developing of Complaint Management in line with the
companies growth ambitions - Setting guidelines and standards for Complaint Management
within the company to ensure customer satisfaction and regulatory
compliance -
Identifying bank processes affected by complaints, coordinating
resources to perform root-cause analysis and initiating
optimization measures -
University degree in Law or Business studies – ideally holding a
major in Finance – or a related field - Banking industry background and regulatory know-how – dedicated
skill in the context of Compliance or Complaint Management
favorable - Leadership experience in planning and organizing multinational
teams - Ability to communicate with all levels and functions as well as
experience in communicating to authorities - Excellent written and verbal communication skills in English
and German – being conversant with formal communication is a
plus - Strong structural and analytical thinking combined with process
optimization expertise - Goal-oriented and results-driven attitude
- Hands-on mindset as well as entrepreneurial thinking
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe
Ihrer Gehaltsvorstellung, Kündigungsfrist und der Referenznummer
VS-3408. Ihre Bewerbung wird an Vera Schomer weitergeleitet. Bitte
beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung
sicherzustellen bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen
über unsere Homepage
Firmenkontakt und Herausgeber des Stellenangebots:
Headmatch GmbH & Co. KG
Weiterführende Links
(siehe Firmenkontakt oben) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber des Stellenagebotstextes,
sowie der angehängten Bild-, Ton-, Video-, Medien- und Informationsmaterialien. Die United News Network GmbH
übernimmt keine Haftung für die Korrektheit oder Vollständigkeit des dargestellten Stellenangebots. Auch bei
Übertragungsfehlern oder anderen Störungen haftet sie nur im Fall von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit.
Die Nutzung von hier archivierten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung
ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem
angegebenen Herausgeber. Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen
dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die United News Network GmbH gestattet.